Wednesday, June 22, 2011

depan baik giler, belakang... mulut macam taik... taik pun x de busok mcm mulut ko lah... aish... sabar jelah..

ish.. geram,,ya rabbi... knpe perlu ade manusia yg begini... kenapa perlu ade manusia yg menyakitkan hati.. lbih menyakitkn lg org tuh bukan org lain tp org yg terdekat dgn kiter.. yg kiter hidup tiap2 hari.. aku tertekan mcm nih... rse mcm nk menangis pun ade... knpe perlu ade manusia mcm nih... knpe?... knpe perlu ade manusia yg hanya tahu mengomen , mengkritik dgn kritikan yg smmg nye menyakitkan hati... knpe x leh je terima ape adenya.. knpe x tgk bnde tuh drp kekurangan kiter... knpe kiter je yg betul... knpe  org lain sume salah.. sume bnde org lain buat ade je yg tak kena walaupun kelemahan tuh dtg drp diri sendiri.. knpe x thu bersyukur... knpe x reti berterima kasih dgn pertolongan org.. org dh tolong dh cukup baik... bukan nk reti bersyukur tp kritik, kritik dan kritik, kutk, kutk dan kutuk.. tanpa perlu pikir org tuh terasa ke x ke... lyn mcmorg x der perasaan.. eh aku fed up lah ngan ko...ko ckp jelah ape yg ko x puas hati. ape je yg ko dah buat tuk aku yg ko nk bangga2  kan tuh mcm ko dh gadaikan nyawa je tuh aku.... eh tolong.. bile dh mcm nih.. kdg2 buat aku berfikir.. yg selama nih... ikhlas ke ko buat.. ataupun dh ko mmg terpkse... x nk org kutuk ko kn klu ko x buat.. tp x yah berlagak mcm ko hebat giler.. mcm ko x de salah lgsg... sian malam bce kitab pun klu x samapi ke hati.. ade gune ke?... ya rabbi... aku sememang penat  melayan manusia sebegini... penat! fed up!benci pun ade..  mcm nih lah kn ko ckp lah dpan2 aku... x yah pikir aku terasa ke ape... dh mmg ko xpk bnde tuh sumer kan... so that aku boleh fulfill kan sumer permintaan bodoh ko tuh.. ko ckp aku x ikhlas kan.. ok fine.. lpas nih tgklah betapa ikhlasnya aku... ko ckp blkg pun x gune.. klu Allah nk bg aku dgr.. aku dgr jgk beb.. dan itu lebih menyakitkan.. boleh lpas tuh ko ckp2 elok2 lak mcm lah aku x dgr ape ko ckp sblum kan... sabar lah hati sabar... nk buat mcm mne sampai mati pun ko xkan boleh lari wahai hati... dh terikat mmg sejak azali lg... nk buat mcm mne.. ade lah tuh hikamh die kot... tp tulah.. cara ko dh cukup utk hilangkn rse hormat aku.. ok sekian.

No comments:

Post a Comment